آشنایی با خواص و مضرات قهوه

خواص داروئی قهوه, آشنایی با خاصیت قهوه,آشنایی با خواص قهوه,خاصیت قهوه

قهوه ضد افسردگی و ضد سرطان است

 

قهوه با بدن ما چه می کند؟

* ضد افسردگی و ضد سرطان است.

* متابولیسم بدن و در نتیجه چربی سوزی را بالا می برد.

* قهوه باعث می شود کبد در برابر مشروبات الکلی سالم بماند.

* قهوه ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

* قهوه به بهبود و بازیابی سریع عضلات کمک می کند.

* اما در این بین قهوه مضراتی نیز دارد که در ادامه هم فواید و هم مضرات آن را  مرور خواهیم کرد …

فواید قهوه


• قهوه باعث جلوگیری از دیابت می شود

طبق مطالعات بدست آمده در انجمن شیمی آمریکا، قهوه می تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. محققان اشاره کردند افرادی که در روز ۴ فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند، احتمال ابتلا به دیابت در آن ها تا بیش از ۵۰ درصد کاهش می یابد.

 

• از خواص قهوه مبارزه با نقرس هم است

نقرس نوعی بیماری است که در اثر افزایش اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود. طی یک پژوهش، مصرف ۶ فنجان قهوه خطر نقرس را در مردان به اندازه‌ی قابل توجه ۵۹ درصد کاهش داد.

 

• با مصرف قهوه حافظه تان را بهبود ببخشید

اگر می خواهید حافظه بهتری داشته باشید و جرئیات را بهتر به خاطر آورید؟ قهوه بنوشید.

 

بنابر تحقیقاتی که صورت گرفت، قهوه حافظه طولانی مدت را تقویت می کند. مصرف تنها یک فنجان قهوه قوی در روز سطح عمیق تری از یادآوری خاطرات به شما می دهد.

 

• قهوه ضدافسردگی است

قهوه حزن و اندوه را دور می کند.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد قهوه همانند داروی ضدافسردگی عمل می کند و همچنین افکار منفی و تمایل به خودکشی را کاهش می دهد. پس بهتر است قهوه را به دیگر نوشیدنی های ناسالم جایگزین کنید.

 

• یبوست را درمان می کند

بر طبق مطالعات انجام شده ۱۴ تا ۲۴ درصد از افرادی که از یبوست رنج می برند احساس می کنند که قهوه تاثیر مؤثری بر دفع مدفوع آنها دارد. این مطالعه نشان داده افرادی که بیشتر قهوه مصرف می کنند، احتمال ابتلا به یبوست در آن ها کمتر از کسانی است که قهوه مصرف نمی کنند.

 

• با مصرف قهوه با سرطان مبارزه کنید

دانه های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند و توانایی مبارزه با طیف گسترده ای از بیماری ها از مشکلات پوستی تا سرطان را دارند. قهوه منبع اصلی آنتی اکسیدان در رژیم غذایی مردم آمریکا است.

 

• قهوه باعث افزایش میل جنسی می شود

قهوه بنیه جسمی شما برای ورزش را بهبود می بخشد و همچنین میل جنسی را بیشتر می کند. تحقیقات رابطه مثبتی میان سطح آدرنالین و جاذبه جنسی گزارش داده اند. اما مصرف بیش از حد اثر برعکس خواهد داشت. در هر ۲۴ ساعت، یک فنجان قهوه بنوشید.

 

• قهوه باعث مبارزه با سرطان پوست می شود

آیا قهوه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد؟ ۱۱۲۸۹۷ زن و مرد به مدت بیست سال مورد مطالعه قرار گرفتند و نتایج جالبی حاصل شد. زنانی که حداقل سه فنجان قهوه در روز مصرف می کردند، خطر ابتلا به سرطان پوست در آن ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت. اما این اثر در مردان دیده نشد.

 

• قهوه چربی سوزی را افزایش می دهد

قهوه متابولیسم بدن و در نتیجه چربی سوزی را بالا می برد. نوشیدن قهوه به ویژه قبل از فعالیت بدنی، سبب می شود بدن به جای مصرف انرژی به حالت چربی سوزی برسد.

 

• کبد سالم

اگر مشروبات الکلی مصرف می کنید، قهوه می تواند کبد شما را از بیماری اتوایمیونی نجات دهد. افرادی که حداقل یک فنجان قهوه در روز مصرف می کنند، ۲۰ درصد کمتر در معرض بیماری های کبدی هستند.

 

• قهوه باعث افزایش پایداری و استقامت می شود

اخیرا نتایج دو مطالعه نشان داده است قهوه عملکرد طبیعی بدن را افزایش می دهد. ورزشکارانی که قبل از فعالیت فیزیکی قهوه مصرف کردند، در تمرینات قدرتی عملکرد بهتری داشتند.

 

• مصرف قهوه و بازیابی عضلات

بعد از تمرین و ورزش سنگین، قهوه به بهبود و بازیابی سریع عضلات کمک می کند. تحقیقات نشان داده است مصرف کافئین قبل از تمرین های ورزشی، دردهای عضلانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

خواص داروئی قهوه, آشنایی با خاصیت قهوه,آشنایی با خواص قهوه,خاصیت قهوه

قهوه منبع اصلی آنتی اکسیدان است

 

مضرات قهوه


فشار خون:

قهوه فشار خون را بالا می‌برد. حتی اگر این افزایش خیلی جزئی هم باشد، کسانی که دچار پرفشاری خون هستند در برابر این تاثیر قهوه آسیب پذیرترند.

• پوکی استخوان:

مصرف کنندگان بالای قهوه ممکن است دچار افزایش دفع کلسیم از ادرار شده و در معرض خطر پوکی استخوان قرار گیرند. این مشکل به خصوص در مورد کسانی که به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی‌کنند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

• خواب نامطلوب:

افراط در مصرف کافئین ممکن است تا حد چشمگیری سیستم عصبی مرکزی را تحریک کند. همچنین مقدار بالای کافئین تاثیرات منفی در به خواب رفتن و کیفیت خواب دارد. هر فردی باید متناسب با شرایط خواب خود ساعت نوشیدن قهوه را تنظیم کند، اما به طور کلی توصیه می‌شود ۴ تا ۶ ساعت قبل از به رختخواب رفتن قهوه نوشیده نشود.

رفلاکس گوارشی:

قهوه تا حد بالایی می‌تواند عامل بازگشت اسید معده و سوزش معده در افراد مستعد این مشکل شود.

• بارداری:

گرچه هنوز دلایل روشنی در رابطه با آسیب قهوه به جنین تایید نشده است، اما توصیه می‌شود درمدت بارداری نوشیدن قهوه به ۱ تا ۲ فنجان در روز کاهش یابد. همچنین خانم‌هایی که سقط‌های مکرر داشته و یا برای بارداری مشکلاتی دارند باید قهوه را به طور کامل کنار بگذارند.

• کاهش جذب آهن:

نوشیدن قهوه به همراه غذا به خاطر وجود تانین، جذب آهن را کم می‌کند. افراد مبتلا به کم خونی باید قهوه را مانند چای یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا بنوشند

 

منابع: beytoote.com – tabnak.ir – muroni.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن