توصیههایی براي خريد اينترنتي لباس که باید بدانید!
با افزايش كاربران فضاي مجازي در سالهای اخير به خصوص با ايجاد شرايط كرونايي، بسياري از کسبوکارها و مغازهداران به سمت فروش اينترنتي رفتهاند. اگر اپليكيشن اينستاگرام را نصب داشته باشيد، حتما ديده ايد كه پیجهای فروشگاههای مختلف لباسهای متنوع زنانه و مردانهای را با قیمتهای مختلف عرضه میکنند. همچنين میبینیم كه خريد لباس اينترنتي بيشتر از ساير كالاها است. در اين مقاله قصد معرفي نکتهها و توصیههایی جهت خريد اينترنتي پیراهن مردانه و به طور کلی لباس را داريم.
خرید اینترنتی لباس
اصلیترین موضوعي كه مشتري را به سمت يك نوع لباس جذب میکند، جنس آن است. در واقع میتوان گفت تمام زيبايي و استايل يك تيپ به جنس آن برمیگردد. از آنجايي كه در خريد اينترنتي لباس زنانه يا پيراهن مردانه، تنها تصوير لباس را میبینید و متوجه جنس آن به طور دقيق نمیشوید. از اين رو بايد توجه داشته باشيد كه قبل از خريد اينترنتي لباس، توضيحات محصول به ويژه جنس آن را مطالعه كنيد.
ممكن است تنوع لباس زنانه و پيراهن مردانه به قدري بالا و جذاب باشد كه هيجاني تصميم بگيريد و بدون توجه به جنس آنها خريد كنيد. در اين حالت وقتي لباس را تحويل میگیرید و میبینید كه با آن جنس مورد نظر مطابقت ندارد از خريدتان دلزده میشوید.
نکات مربوط به لباس در خرید اینترنتی
در این قسمت قصد داریم نکاتی را در خصوص لباسی که قصد خرید آن را دارید مطرح کنیم.
رنگ لباس
اگر دنبال خوشتیپ و جذاب شدن هستيد، سعي كنيد لباس زنانه يا پيراهن مردانه رنگي بخريد.
رنگ لباس در ظاهر و استايل شما اثر شگرفي دارد. به نوعي كه بخش بيشتر زيبايي ظاهرتان را مديون رنگ لباستان هستيد. به عنوان مثال پيراهن مردانه صورتي كمرنگ از زير كت میتواند استايل و ظاهر شما رو دو چندان جذابتر از پيراهن مردانه خاكستري با مشكي نمايد.
گاهي پيش میآید كه رنگ لباس خريداري شده با آنچه كه سفارش دادهاید مغايرت دارد. در اين خصوص توجه داشته باشيد كه صفحه نمايشگر دستگاهي كه با آن قصد خريد داريد در نشان دادن رنگ لباسها تاثير دارد. همچنين گاهي هم فروشگاه اينترنتي مورد نظر براي زيباتر جلوه دادن لباس زنانه يا پيراهن مردانه تصاوير را با نورهاي مختلف اديت میکند. همين موضوع باعث میشود كه رنگ لباس متفاوت به نظر برسد. ممكن است بپرسيد تكليف ما چيست؟ در اين مواقع چه واكنشي نشان دهيم؟ در اين مواقع به شما توصيه میکنیم اگر تفاوت رنگ كاملا مغاير است. به عنوان مثال لباس زنانه قرمز سفارش دادهاید ولي زرد ارسال کردهاند. اينجا بايد كالا را پس دهيد. اگر تفاوت رنگ اندك باشد، توصيه میکنیم آن را بپذيريد، زيرا خريد اينترنتي لباس هرقدر هم كه دقت به خرج دهيد، امكان كمي تغيير وجود دارد.
مدل و طرح لباس
اگر اهل مد هستيد و به ست شدن و داشتن استايل منحصر به فرد اهميت میدهید. توجه به مدل و طرح لباس زنانه يا پيراهن مردانه در خريد اينترنتي فاكتور مهمي است. هميشه قبل از خريد اينترنتي لباس مدل موردنظرتان را در نظر داشته باشيد و در سايت فروشگاه اينترنتي موردنظرتان دنبال آن باشيد.
طرح لباس را با توجه به مراسم و مهماني كه قصد استفاده داريد، انتخاب كنيد. براي درك اهميت موضوع طرح و مدل لباس چند مورد را مثال میزنیم. پوشيدن پيراهن مردانه ساده و بدون طرح مناسب مراسم رسمي، جلسات
و کنفرانسهای اداري است. پيراهن مردانه طرح دار مناسب مراسم و مهمانیهای غير رسمي است.
سايز لباس
بعد از انتخاب جنس، رنگ و طرح لباس زنانه يا پيراهن مردانه موقع انتخاب مهمترین فاكتور كه سایزبندی است میرسیم. در خريد اينترنتي لباس به دليل عدم امكان پرو و ديدن تن خور لباس ناگزير هستيد كه سايز مناسب خودتان را قبل از خريد به دست آوريد و مطابق با آن سفارش دهيد. براي خريد لباس متر را برداريد و سرشانه، قد بالا تنه، دور كمر و دور باسن را اندازه بگيريد.
فروشگاههای اينترنتي كه در زمينه فروش لباس زنانه و پيراهن مردانه فعاليت دارند، معمولا در توضحيات لباس جدول سایزبندی را هم قرار میدهند. اگر جدول هم نداشته باشند حداقل اندازه دقيق لباس را درج میکنند.
توصيه مهمي كه قبل خريد به شما میکنیم اين است كه تنها به تصوير ارائه شده در سايت اكتفا نكنيد. هميشه سايز خودتان را با مشخصات لباس موردنظر مقايسه كنيد.
برند لباس
اگر دنبال برند خاصي از لباس زنانه يا پيراهن مردانه هستيد، سعي كنيد به اصل بودن آن توجه كنيد، زيرا با وجود شرايط تحريم و ممنوعيت برخي كالاها، توليدكنندگان اقدام به توليد برندهاي فيك يا هاي كپي میکنند. همچنين نكته بعدي كه در خريد اينترنتي لباس برند بايد توجه داشته باشيد، اين است كه سايزبندي لباسهای برند با يكديگر متفاوت هستند. به عنوان مثال سايز مديوم برندي مناسب سايز ٣٦ الي ٣٨ باشد اما سايز مديوم برند ديگري براي سايز ٣٤ الي ٣٦ مناسب باشد.
اولویت بندي كنيد
قبل از خريد اينترنتي پيراهن مردانه يا لباس زنانه سعي كنيد ليستي از اولویتهایتان تهيه كنيد. به عنوان مثال مشخص كنيد كه در چه محدوده قيمتي دنبال لباس هستيد با طرح و مدل موردنظرتان چيست. سپس با توجه به اولویتهایتان انتخاب كنيد. امر باعث میشود تا انتخاب بهتري داشته باشيد.
فروشگاه اينترنتي
در مباحث فوق نكات و توصیههایی را در خصوص خريد اينترنتي لباس مطرح كرديم. حال كه دانستيم در خريد لباس چه نكاتي را بايد رعايت كنيم. ممكن است سوالي مطرح شود كه لباس زنانه يا پيراهن مردانه را از چه فروشگاهي سفارش دهيم. همانطور كه ميدانيد و پیشتر هم بيان شد به دليل استقبال بالاي كاربران فضاي مجازي از خريد اينترنتي پوشاك و لباس، فروشگاههای متعددي در اين زمينه اقدام به فعاليت كردند.
فروشگاهي كه معتبر باشد
امروزه با رونق گرفتن فروش محصولات به صورت اينترنتي، افرادي هم از اين فضا سو استفاده كردند و مرتكب جرم کلاهبرداری شدند. بنابراين انتخاب فروشگاه اينترنتي مطمئن اهميت بالايي دارد. بنابراين به شما توصيه میکنیم قبل از خريد اينترنتي لباس، سايت فروشگاه مورد نظر را بررسي كنيد و ببينيد كه آيا داراي نماد اعتماد الكترونيكي هست يا خير.
اگر دارای نماد اعتماد الكترونيكي بود نشان میدهد كه اين فروشگاه ثبت شده است و قابليت شكايت از آن وجود دارد. اگر داراي نماد الكترونيكي نبود، فروشگاه مناسبي نيست. در واقع فروشگاههای اينترنتي كه دنبال جلب اعتماد مشتريان خود هستند اقدام به دريافت چنين نمادي میکنند.
نظرات مشتريان را بخوانيد
از اقدامات ديگري كه فروشگاههای اينترنتي معتبر نظیر دایان شاپ و دیجی کالا جهت جلب رضايت و اعتماد مشتريان انجام میدهد، باز گذاشتن قسمت نظرات و پیشنهادها است. اين موضوع باعث میشود تا مشتريان لباس زنانه يا پيراهن مردانه از تجربه خريد خود نظرات مثبت يا منفي را ثبت كنند.
حمایتهای قبل و بعد از فروش
از موضوعات مهمي كه قبل از خريد اينترنتي بايد به آن توجه كنيد، حمايت و امكاناتي است كه براي مشتريان خود قائل هستند. به عنوان مثال فروشگاههای اينترنتي مختلفي مثل دایان شاپ و تیمچه و ديجيكالا امكاناتي از جمله مرجوع كردن كالا را براي مشتريان خود فراهم کردهاند.
خلاصه
خريد اينترنتي پيراهن مردانه و لباس زنانه به راحتي كه شما فكر میکنید نيست. اگر قصد خريد بهترين لباس را داريد بايد نكات متعددي را رعايت كنيد. بخشي از آنها به خود لباس برمیگردد از جمله جنس، رنگ، سايز و مدل لباس. برخي هم مربوط به فروشگاه اينترنتي است. از جمله آنها میتوان به داشتن نماد اعتماد الكترونيك، قابليت مرجوعي كالا و حمايت از مشتري و… اشاره كرد.